personel myjący ręce

Światowy Dzień Higieny Rąk w Szpitalu Klinicznym MSWiA w Olsztynie

W ramach obchodów Światowego Dnia Higieny Rąk pracownicy i pacjenci SK MSWiA z W-MCO w Olsztynie 6 maja br. punktualnie o godz. 11:00 wzięli udział w corocznej akcji z inicjatywy WHO w ramach kampanii „Razem Dla Wspólnego Bezpieczeństwa – Dezynfekujemy Ręce”.

Oto część z pytań, na które odpowiedź znaleźli uczestnicy dzisiejszej akcji:
1. Przed którymi chorobami chroni dokładne mycie i dezynfekcja rąk?
2. Jak skutecznie myć ręce?
3. W jakich sytuacjach szczególnie powinniśmy myć ręce?

Wśród wielu zadań, w poszczególnych oddziałach szpitalnych realizowano tego dnia, m.in.:

• w dyżurce pielęgniarskiej odczytano wiersze poświęcone higienie autorstwa specjalistki pielęgniarstwa ginekologiczno-położniczego Marioli Połońskiej;
  • przygotowano gazetkę dostępną dla pacjentów z informacjami dotyczącymi brudnych rąk oraz objawami tej choroby, przyczynami zachorowań oraz profilaktyką;
  • pacjentom oddziałów rozdano buteleczki z płynem do dezynfekcji rąk; – przypominano wszystkim osobom wchodzącym na oddział o konieczności dezynfekcji rąk. Za prawidłowo wykonaną dezynfekcję wręczano pamiątkowy długopis;
  • zaprezentowano pacjentom prawidłową technikę higienicznego mycia i dezynfekcji rąk oraz rozdano ulotki o chorobach przenoszonych drogą brudnych rąk;
  • uczestnikom akcji rozdawano autorską ulotkę dotyczącą Światowego Dnia Higieny Rąk;
  • przygotowano i rozdano pacjentom specjalnie na ten dzień przygotowaną krzyżówkę z hasłami o tematyce higieny rąk.

To kolejny rok aktywnego udziału kadry medycznej i pacjentów szpitala w obchodach Światowego Dnia Higieny Rąk.

Wszystkim zaangażowanym, szczególnie Zespołowi Kontroli Zakażeń Szpitalnych dziękujemy przygotowania i przebiegu akcji, licząc na równie atrakcyjne obchody tego dnia w przyszłym roku!