„JEJ PORTRET” W POLIKLINICE

27 października br. w patio Zakładu Radioterapii olsztyńskiej Polikliniki otwarta została wystawa
Jestem Amazonką – jestem Kobietą.

Celem wystawy jest zwrócenie uwagi na jakość funkcjonowania w społeczeństwie osób po terapii nowotworowej, akceptacja samych siebie oraz akceptacja ich  w środowisku w którym funkcjonują na co dzień. Prezentowana w olsztyńskiej Poliklinice sesja to zmierzenie się ze stereotypami dotyczącymi ludzkiego ciała, a przez subtelne przełamanie  granicy intymności, opowiedzenie obrazem historii walki z chorobą.

Autorami prac są Członkowie Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Fotograficznego BLUR.
O kulisach realizacji sesji opowiadała Agata Okraszewska – pomysłodawca projektu.

Wystawa obejmuje wernisaż 7 fotografii wydrukowanych na płótnie o wymiarach 70 cm x 100 cm. Każda z prezentowanych kobiet stanowi odrębną historię zmagań z chorobą. Często ta walka kończy się zwycięstwem. Przesłaniem jakie organizator – Olsztyńska Poliklinika chce przekazać, jest  zachęcenie do samobadania i korzystania z wszelkich dostępnych programów wczesnego wykrywania nowotworów. Rak nie wybiera ale zróbmy dla siebie i swoich najbliższych tyle ile możemy, żeby wykryć go we wczesnym stadium

Olsztyńska Poliklinika to najwłaściwsze miejsce żeby pokazywać pozytywne przykłady osób, które wygrały walkę z chorobą nowotworową. Rocznie leczy się tu ponad 40 tys. Pacjentów. Ponad połowę z nich, stanowią Pacjenci onkologiczni.