Światowy Dzień Walki z Rakiem – relacja

W dniu 1 lutego 2020 r. w godz. 10.00-14.00 w naszym Szpitalu odbył się ogólnopolski Dzień Otwarty Onkologii w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wziąć udział między innymi w części dydaktycznej i posłuchać wykładów przygotowanych przez naszą kadrę medyczną, psychologów oraz dietetyków. Tematyka obejmowała profilaktykę raka piersi, zagadnienia związane z radzeniem sobie z chorobą nowotworową w ujęciu psychologicznym: Optymiści żyją dłużej- psychologia w chorobie nowotworowej oraz jak zapobiegać chorobom nowotworowym poprzez racjonalne odżywianie.

Najważniejszym punktem dnia była część praktyczna, podczas której pacjenci skorzystali z:

• konsultacji lekarzy specjalistów: chirurgii onkologicznej, onkologii klinicznej, hematologii, urologii
  • konsultacji psychologicznych
  • nieodpłatnych badań cytologicznych dla kobiet w wieku 25-59 lat i mammograficznych dla kobiet w wieku 50-69 lat
  • możliwości wykonania badań laboratoryjnych przesiewowych służących wczesnemu wykrywaniu nowotworów z 30% rabatem (profil skrócony ogólny: morfologia, kreatynina, glukoza, mocz-badanie ogólne, Antygen swoisty dla stercza PSA całkowity, Antygen Ca 125, test na krew utajoną w kale)

Z dnia otwartego oraz przygotowanego programu skorzystało wiele pacjentek, w tym z badań cytologicznych 35, wykonano 31 Mammografii oraz zrealizowano 47 konsultacji lekarskich.

DZIĘKUJEMY SERDECZNIE ZA PRZYBYCIE I ZAINTERESOWANIE dniami otwartymi w naszym Szpitalu.
Zapraszamy do śledzenia naszych stron internetowych i aktualności, na których zostanie zamieszczona Informacja o kolejnych wydarzeniach!!